massa skitsnack antagligen.

jaha okej. det var ju ett tag sen nu. tror jag. bryr mig inte heller. hah.

i lördags var det glamourkväll på hc. jag hade det mest ganska tråkigt.
enda roliga var nog robin. båda robin.
robin blixt för att han dansade som en krabba och kom fram till att båda var på hc för att vi inte var i paris.
robin forsberg för att han var så jävla packad.
"du, akta så du inte tappar pengarna robin."- jag
"jag har en ekonomisk kris, vad fan ska jag med pengar till? DET, undrar jag!?"- robin
"ja dom kan ju vara ganska bra att ha om du har en ekonomisk kris"- jag
sen kastade han ur alla pengar ur plånboken. jag plockade upp dom och la snällt tillbaka dom. sen petade han mig i ögat och i munnen, då var det dags för mig att gå hem.

på söndagen var det kalas för brorsan hemma i åmål. det var mysigt. god mat och trevlig släkt! kalle is my future make to be. eh. kalle är min morbror. interna skämt. charlin var där, trevligt att träffa henne igen.

måndag/igår. skola. minns inte så mycket av skoldagen. men efter den åkte jag hem. städade lite och sen åkte jag till emelie. senare på kvällen blev hon så arg att hon höll på att dö, jag med. men, jag räddade henne. eller så lugnade hon ner sig själv, men vi kan ju hoppas på att det var min förtjänst, för då hade jag gjort en god gärning. vi gick och köpte chips och sånt också. innan emelies vredesutbrott. och det var kallt ute.

vaknade vid sju idag. fast låg och somnade om titt som tätt. vaknade igen på riktigt klockan åtta, för då var vi verkligen tvugna att gå upp. kvart över gick vi till skolan. filmkunskap. såg klart på phantom of the opera, love it. sen började vi kolla på rainman. den är fin, men jag somnade. tills ida nöp mig i näsn och blåste mig i ögonen.
"jag sov ju för fan"- jag
"jag trodde inte du sov, jag trodde bara du var trött och vilade lite"- ida
hon är så jävla störd.

nu har vi rast, har haft det sen halv elva. fyra timmars rast ! woho. missade mentorstiden denna veckan också. ingmöööööör blev nog inte så himla glad.
har även träffat älskade clarah idag också, finally. det var alderles för längesen! hon är gosen. hon hade saker att berätta och jag vill inte men kan inte hjälpa att känna en viss skadeglädje. förmodligen bara för att jag gick sönder för ett år sen och nu var det någon annans tur. elak ? kanske. mest mänsklig.

och nudå. nu sitter vi alla i fotosalen och hoppas på bättre tider. målar i paint gör vissa ( ida och jag) andra pluggar och någon sitter nog och nördar bilddagboken i vanlig ordning. eeeeeem. eeeeeh.
sen har vi religion, får tillbaks vår kristendomtenta. fan vad läskigt. jag slängde ihop min samma dag den skulle in, som jag brukar. får hoppas på att det går som smort med betyget. haha.

fan vad jag skriver, det händer ju typ aldrig! förutom i lägen som denna när man sitter helt uttråkad. fryser om fingrarna också. om jag skriver tillräckligt snabbt kanske dom blir varma igen. who knows ? herregud.

och på tal om gud. sarah, hon är en fin kvinna. kolla bara här på vad hon skrev till mig igår kväll :
Nu är det bara tisdag onsdag torsdag kvar tills fredag när det blir tjejkväll! eller om det blir lördag. men det är ändå nära till fredag och då är det nära till lördag.
så ah, helgen blir fin! myskväll med käk och hemmagjorda ansiktsmasker, haha. vi lär bli snygga och lukta gott efter det alltså.

mer då.
fick ett till sms. det var kul, jag fattade ingenting, eller lite, men det är inget jag kommer förklara för er som läser. :
okej, kan vi snarka senare :)
JA JO VISST, snarka är ju mysigt ? eller vadå ? fattar inte.

nu ska jag äta choklad och göra något annat vettigt. som att skriva filosofiuppgiften om meningen med livet.
spännande spännande. det känns som att jag kommer komma fram till något banbrytande. som att det inte finns någon mening med livet utan att folk gärna vill tro att det finns det för att slippa känna att livet är totalt jävla onödigt, för varför göra saker när man ändp kommer dö. då får man ju hoppas på att man är kristen och tror att man kommer till himlen där gud den allsmäktige klappar en på huvet och säger : jag gillar dig ändå även om du inte kom på botemedlet mot aids.

undra om jag har något jag är skitbra på , som såndär med botemedel, fast att jag inte vet om det för att jag tror inte att jag har det pga att jag tycker fysik, kemi och halvt om halvt biologi är skittråkigt och skiter i vilket. men tänk om!
men ida, tänk om finns inte.
den meningen räddar liv. det har jag erfarat.

nu till något muntrare. en bild på ida b som rider på en tjock häst.
( jag vet att jag är skitbra på att måla i paint, uppmuntra mig gärna så kanske det kommer mer bilder på den som vill bli avmålad ! )


och några bilder till sarah också.


och en till min hjärtevän ememem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0